ISO 9001 - SERTIFISERING AV KVALITETSSYSTEM
ISO 9001 er en internasjonalt anerkjent standard for kvalitetsstyring, konstruert til å kunne brukes i all næringslivsvirksomhet. Standarden ble utviklet av ISO (International Organization for Standardization) for å fastsette internasjonale krav til et ledelsessystem for kvalitetsstyring. Standarden er tilpasset næringslivet slik at den kan brukes både i tjenesteytende bedrifter og produksjonsbedrifter. Standarden legger vekt på kontinuerlig forbedring og kundetilfredshet - som slår positivt ut på bedriftens bunnlinje.
ISO 9001-standarden er basert på 8 prinsipper for kvalitetsstyring:
✓ Kundefokus
✓ Ledelse
✓ Medarbeidernes engasjement
✓ Prosessorientering
✓ Systemorientert ledelse
✓ Kontinuerlig forbedring
✓ Faktabaserte beslutninger
✓ Faktabaserte beslutninger
✓ Partnerskap med leverandørene